Algemene voorwaarden
Provider en contractpartner
Lampemesteren GmbH
Rabanusstraße 14-16
36037 Fulda
Deutschland
Naamloze vennootschap met statutaire zetel in Fulda
AG Fulda HRB 9016
Managing Directors: Vanessa Stützle, Rosanna Gehring
BTW-ID-nummer volgens § 27a Wet op de belasting over de toegevoegde waarde: DE 347 701 450
WEEE-Reg.-Nr. DK 24210081
Verantwoordelijk voor de inhoud volgens §§ 5 TMG, 18 Abs. 2 MStV:
Vanessa Stützle, Rosanna Gehring
Je kunt contact opnemen met onze klantenservice voor vragen, klachten en claims: info@lampenmaster.be
Onze contactmogelijkheden: https://www.lampenmaster.be/lampenmaster
De wettelijk verplichte informatie over het herroepingsrecht bij verkoop op afstand voor consumenten is te vinden in sectie 6 van de Algemene Voorwaarden.
Voor de opslag van deze documenten en de mogelijkheid om de contracttekst (aanbiedingstekst) te bekijken, verwijzen we naar sectie 2 van de Algemene Voorwaarden.
Ook in juridische zaken zoeken we naar klantgerichte oplossingen. Je kunt ons gewoon bellen. Natuurlijk blijven je rechten ook zonder ons te bellen onaangetast. De wetgeving verplicht met name online-aanbieders tot het verstrekken van talrijke toelichtingen op het contract en de toepasselijke voorwaarden. We hebben deze informatie en onze andere leveringsvoorwaarden hieronder voor jou samengevat.
Overzicht van de algemene voorwaarden (met juridische informatie)
- Geldigheid
- Opslagmogelijkheid en toegang tot contracttekst
- Contractuele partners, taal en sluiting van het contract
- Prijzen, verzendkosten, kortingen, bestelkortingen
- Betaling, levering
- Recht op annulering
- 50 dagen gratis retourneren (vrijwillig retourrecht)
- Eigendomsvoorbehoud
- Garantie en klachtenmanagement
- Verklaring gegevensbescherming
- Geschillenbeslechting voor consumenten
- Toepasselijk recht, bevoegde rechtbank
- Scheidbaarheid
1. Geldigheid
1.1 Wij leveren uitsluitend in overeenstemming met de volgende Algemene Voorwaarden, die de basis vormen voor alle overeenkomsten die met ons worden gesloten op basis van de aanbiedingen op onze internetwinkelpagina. Algemene voorwaarden van de klant die strijdig zijn met of afwijken van de volgende bepalingen zijn niet van toepassing. De volgende voorwaarden gelden ook uitsluitend wanneer wij de levering en service zonder voorbehoud uitvoeren in de wetenschap dat de voorwaarden van de klant in strijd zijn met of afwijken van de volgende voorwaarden.
1.2 Voor zover in deze voorwaarden wordt gesproken over consumenten, zijn dit natuurlijke personen voor wie het doel van de bestelling niet kan worden toegeschreven aan een commerciële, zelfstandige of freelance activiteit. Ondernemers (commerciële klanten) zijn natuurlijke personen of rechtspersonen of vennootschappen met rechtsbevoegdheid die bestellingen plaatsen voor commerciële, zelfstandige of freelance doeleinden. Klanten in de zin van deze voorwaarden zijn zowel consumenten als ondernemers.
1.3 Om als ondernemer een bestelling te plaatsen in het kader van grensoverschrijdende leveringen, is het noodzakelijk om een geldig btw-nummer op te geven bij het plaatsen van de bestelling of in de klantenaccount. Door een geldig btw-nummer in te voeren in het daarvoor bestemde veld, bevestigt de klant dat hij de bestelling plaatst als ondernemer in het kader van zijn bedrijf. Als de klant geen btw-nummer invoert, een buitenlands btw-nummer invoert of een ongeldig btw-nummer invoert, bevestigt hij dat hij de bestelling niet als ondernemer of niet in het kader van zijn bedrijf plaatst. In dit geval wordt de klant behandeld als consument. Een latere wijziging of aanpassing is niet mogelijk.
1.4 Indien werkdagen als termijnen zijn aangegeven, zijn dit alle weekdagen met uitzondering van zaterdagen, zondagen en feestdagen op onze maatschappelijke zetel.
2. Opslagmogelijkheid en toegang tot contracttekst
2.1 Wij bewaren deze Algemene Voorwaarden en de overige contractuele bepalingen samen met de gegevens van je bestelling, zodat je deze tijdens het bestelproces kunt oproepen. Je kunt deze informatie daar eenvoudig archiveren door ofwel de Algemene Voorwaarden te downloaden en de in het bestelproces samengevatte gegevens met behulp van de functies van je browser in de internetwinkel op te slaan, of je kunt wachten op de automatische bestelbevestiging, die wij je na het afronden van de bestelling ook per e-mail naar het door jou opgegeven adres sturen. Deze orderbevestiging bevat de contractuele bepalingen met de gegevens van de bestelling en deze Algemene Voorwaarden en kan eenvoudig worden afgedrukt of opgeslagen met je e-mailprogramma.
2.2 De tekst van het contract wordt door ons opgeslagen, maar is om veiligheidsredenen niet direct voor jou toegankelijk. Wij bieden elke klant een met een wachtwoord beveiligde directe toegang ("Mijn Account"). Hier kun je jouw gegevens beheren en bestelgegevens bekijken nadat je je hiervoor hebt geregistreerd. De klant verplicht zich om de persoonlijke toegangsgegevens vertrouwelijk te behandelen en niet toegankelijk te maken voor onbevoegde derden. De actuele versie van de AVG is te vinden op onze website.
3. Contractuele partner, taal en sluiting van het contract
3.1 Je contractpartner is Lampemesteren GmbH. Contracten in onze internetwinkel kunnen momenteel alleen in het Nederlands worden afgesloten. Onze reclameaanbiedingen zijn niet-bindend zolang ze niet de inhoud van een contractuele overeenkomst worden.
3.2 Voordat je je bestelling verzendt, heb je de mogelijkheid om de door jou ingevoerde gegevens te controleren en te corrigeren. Met het verzenden van je bestelling leg je een bindende contractuele verklaring af. De ontvangstbevestiging van de bestelling volgt onmiddellijk na de technisch correcte ontvangst van je bestelling.
3.3 Een bindend contract komt onmiddellijk na je bestelling tot stand als je een overeenkomstige uitnodiging accepteert en je bestelling afrondt met betaling via een van de online betaaldiensten die wij u aanbieden door de betalingsinstructie te bevestigen. Onze online betaaldiensten zijn Bancontact, PayPal, kredietkaartbetaling met Adyen N.V., Apple Pay, achteraf betalen met Klarna.
3.4 Als je een andere betalingsoptie voor je bestelling hebt gekozen, komt een bindende overeenkomst pas tot stand na ontvangst van een voorafgaande e-mailbericht van ons over de verzending van de goederen of een andere uitdrukkelijke verklaring van aanvaarding.
3.5 De e-mail met het betalingsverzoek of de verzendbevestiging ontvang je doorgaans nog dezelfde dag na ontvangst van je bestelling. Mocht het langer duren: je bent maximaal 3 werkdagen aan je bestelling gebonden en kunt je bestelling uiteraard geheel of gedeeltelijk annuleren voordat wij deze hebben geaccepteerd.
4. Prijzen, verzendkosten, bestelkortingen
Voor bestellingen in onze webwinkel gelden de prijzen die ten tijde van de bestelling in de aanbieding worden vermeld. Onze prijzen zijn inclusief de toepasselijke wettelijke btw.
5. Betaling, levering
5.1 Wij bieden de volgende betalingsmogelijkheden, waarbij wij ons het recht voorbehouden om te verwijzen naar onze andere betalingsmethoden in plaats van de betalingsmethode aankoop op rekening, afhankelijk van het resultaat van een kredietcontrole voor een contractacceptatie. Er bestaat geen recht op betaling op rekening. Je kunt in principe kiezen tussen
- Bancontact
Om het factuurbedrag te kunnen betalen via de betalingsdienstaanbieder Bancontact Payconiq Company NV/SA, Aarlenstraat 82, 1040 Brussel, België ("Bancontact"), moet je beschikken over een bankrekening bij een Belgische kredietinstelling die geactiveerd is voor online bankieren, zich dienovereenkomstig identificeren en de betalingsopdracht bevestigen. Jouw rekening wordt onmiddellijk na het plaatsen van de bestelling gedebiteerd. Je ontvangt verdere instructies tijdens het bestelproces.
- Kredietkaart betaling via Adyen N.V. (VISA, MasterCard of Maestro)
Je voert je kredietkaartnummer, geldigheid en verificatienummer in. Deze gegevens worden niet door ons opgeslagen, maar rechtstreeks doorgegeven aan Adyen N.V. met behulp van beveiligde 128-bit SSL-encryptie. Je kredietkaart moet door je kaartuitgevende bank zijn geregistreerd voor de verificatieprocedure Verified by VISA en MasterCard SecureCode. Authenticatie door middel van een persoonlijke beveiligingscode vindt veilig plaats tussen jou en je bank. Wanneer de bestelling is ontvangen, wordt het bedrag gereserveerd op je kredietkaart. Je kredietkaart wordt direct na verzending van de bestelling gedebiteerd. Deze eenvoudige en snelle vorm van betaling is volledig gratis voor jou.
- PayPal/PayPal Express
Je betaalt het factuurbedrag via de onlineprovider PayPal. Je moet daar geregistreerd zijn of je eerst registreren (behalve bij gastbestellingen via PayPal), je met je toegangsgegevens legitimeren en de betalingsopdracht aan ons bevestigen. Bij PayPal Express worden de adresgegevens die zijn opgeslagen op je PayPal-rekening ook aan ons doorgegeven. Je bevestigt de betaling door de bestelling in onze online shop te verzenden. Tijdens het bestelproces ontvang je verdere instructies over hoe je toegang krijgt tot de pagina van de betalingsprovider.
- Apple Pay
Je betaalt direct via je Apple account. Na het indienen van je bestelling word je doorgestuurd naar Apple, waar je de betaling van het orderbedrag kunt autoriseren. Zodra wij op de hoogte zijn gesteld van je autorisatie, wordt je bestelling verzonden, afhankelijk van de levertijd die voor het artikel is aangegeven. Afhankelijk van de betaalmethode die bij Apple Pay is opgeslagen, wordt het daadwerkelijke factuurbedrag na aftrek van eventuele kortingen, cadeaubonnen, etc. direct na autorisatie of na verzending afgeschreven.
- Klarna achteraf betalen
Met Klarna achteraf betalen heb je maximaal 30 dagen de tijd om je bestelling te betalen. Om van deze betaalmogelijkheid gebruik te kunnen maken, moet je in Nederland wonen en ouder zijn dan 18 jaar. Door gebruik te maken van Klarna accepteer je de algemene voorwaarden van Klarna AB (556737-0431, Sveavägen 46, 111 34 Stockholm), die je hier kunt vinden.
- Bankoverschrijving
Met deze betalingsmethode betaal je het totale bedrag voor de levering via bankoverschrijving. De goederen worden veertien dagen voor jou gereserveerd. Je maakt het factuurbedrag vooraf over op onze rekening. Je ontvangt de overschrijvingsgegevens na het plaatsen van je bestelling. Als er binnen de veertien dagen geen betaling is gedaan, vervalt de reservering van de goederen en wordt de bestelling automatisch geannuleerd.
5.2 De goederen worden in heel België geleverd door een transportbedrijf. Zendingen naar postbussen of postpakhuiszendingen zijn niet mogelijk. Tenzij anders overeengekomen, vindt de levering plaats op het door de klant opgegeven afleveradres. Er bestaat ook de mogelijkheid van levering aan een afhaalpunt. Je ontvangt bericht van ons wanneer de goederen ons pand hebben verlaten. Als de levering niet lukt, ontvang je bericht van de vervoerder over verdere opties.
5.3 De levertijd wordt aangegeven in werkdagen. Dit omvat de dagen maandag tot en met zaterdag met uitzondering van feestdagen. De exacte levertijd staat vermeld op de productpagina. Als je meerdere artikelen met verschillende levertijden hebt besteld, streven we naar een complete levering. Als er een aanzienlijk verschil is, zullen we bij wijze van uitzondering en voor zover dit redelijk voor je is, de artikelen die al voor je beschikbaar zijn, eerder leveren. Dit zal de verzendkosten voor jou niet verhogen.
5.4 De verplichting tot levering geldt niet als wij zelf niet juist en op tijd worden bevoorraad en niet verantwoordelijk zijn voor het gebrek aan beschikbaarheid. Als de goederen niet beschikbaar zijn, zullen wij je onmiddellijk op de hoogte stellen en zal elke vooruitbetaling onverwijld worden terugbetaald.
5.5 De leveringstermijn gaat in op de dag na het verstrekken van de betalingsopdracht aan de bank van afgifte in geval van vooruitbetaling of op de dag na het sluiten van de overeenkomst in geval van andere betalingsmethoden en loopt af bij het verstrijken van de laatste dag van de termijn. Als de laatste dag van de termijn op een zondag of een van overheidswege erkende feestdag op de plaats van levering valt, wordt deze dag vervangen door de eerstvolgende werkdag.
De leveringstermijn wordt op gepaste wijze verlengd in geval van stakingen en lock-outs die de levering beïnvloeden en andere omstandigheden waarvoor wij niet verantwoordelijk zijn, in het bijzonder in geval van vertragingen in de levering door overmacht. Wij stellen de koper onmiddellijk op de hoogte van het begin en het einde van dergelijke belemmeringen.
5.6 In het geval van consumenten gaat het risico van onopzettelijk verlies en onopzettelijke verslechtering van de verkochte goederen over op de consument of een door de consument aangewezen ontvanger bij levering van de goederen. Dit geldt ongeacht of de verzending verzekerd is of niet. Anders gaat het risico van onopzettelijk verlies en onopzettelijke verslechtering van de goederen over op de koper bij de overhandiging of, in geval van verkoop door verzending, bij de levering van de goederen aan de vervoerder of een andere persoon of organisatie die is aangewezen om de verzending uit te voeren.
6. Herroepingsrecht voor consumenten
6.1 Hieronder vind je instructies over de vereisten en gevolgen van het wettelijke herroepingsrecht voor verzendbestellingen. Het wettelijke herroepingsrecht is met name niet beschikbaar voor commerciële wederverkopers.
Annuleringsvoorwaarden
Recht op annulering
Je hebt het recht om dit contract binnen veertien dagen zonder opgaaf van reden te annuleren.
De annuleringstermijn is veertien dagen vanaf de dag waarop jij of een door jou genoemde derde partij, die niet de vervoerder is, de laatste goederen in bezit heeft genomen.
Om het recht op annulering uit te oefenen, moet je ons (Lampemesteren GmbH, Rabanusstraße 14-16
36037 Fulda
Deutschland, E-Mail:info@lampenmaster.be) op de hoogte stellen van je beslissing om dit contract te annuleren door middel van een duidelijke verklaring (bijvoorbeeld een brief per post of e-mail). Je kunt het voorbeeldformulier voor annulering gebruiken, maar dit is niet verplicht. Als je van deze mogelijkheid gebruik maakt, sturen wij jou onmiddellijk een ontvangstbevestiging van een dergelijke annulering (bijvoorbeeld per e-mail).
Om aan de annuleringstermijn te voldoen, is het voldoende dat je je kennisgeving van de uitoefening van je annuleringsrecht verstuurt voordat de annuleringstermijn afloopt.
Gevolgen van annulering
Als je dit contract herroept, betalen wij je alle betalingen terug die wij van jou hebben ontvangen, inclusief de leveringskosten (met uitzondering van de extra kosten die voortvloeien uit je keuze voor een andere leveringswijze dan de door ons aangeboden goedkoopste standaardlevering), zonder onnodige vertraging en in ieder geval niet later dan 14 dagen vanaf de dag waarop wij op de hoogte zijn gesteld van jouw beslissing om dit contract te herroepen. Voor deze terugbetaling gebruiken we hetzelfde betaalmiddel dat je voor de oorspronkelijke transactie hebt gebruikt, tenzij uitdrukkelijk anders met jou is overeengekomen; in geen geval worden je voor deze terugbetaling kosten in rekening gebracht. We kunnen de terugbetaling achterhouden totdat we de goederen hebben teruggekregen of totdat je het bewijs hebt geleverd dat je de goederen hebt teruggezonden, afhankelijk van wat het eerst gebeurt.
Je moet de goederen onmiddellijk en in ieder geval uiterlijk binnen veertien dagen vanaf de dag waarop je ons de annulering van dit contract meedeelt, aan ons (Lampemesteren GmbH, Rabanusstraße 14-16
36037 Fulda
Deutschland) terugzenden of overhandigen. De termijn is in acht genomen als je de goederen verzendt voordat de termijn van veertien dagen is verstreken. Wij dragen de kosten voor het terugzenden van de goederen. Je hoeft alleen te betalen voor eventuele waardevermindering van de goederen als deze waardevermindering te wijten is aan een behandeling van de goederen die niet noodzakelijk is voor het controleren van hun toestand, eigenschappen en functionaliteit.
6.2 Uitzonderingen op het herroepingsrecht
Er zijn wettelijke uitzonderingen op het herroepingsrecht (artikel VI.53 WER), waarbij wij ons het recht voorbehouden om de volgende regelingen tegen je in te roepen:
Het herroepingsrecht is niet van toepassing op overeenkomsten voor de levering van goederen die niet geprefabriceerd zijn en voor de vervaardiging waarvan een individuele keuze of bepaling door de consument doorslaggevend is of die duidelijk zijn afgestemd op de persoonlijke behoeften van de consument.
6.3 Voorbeeldformulier voor annulering
Het "voorbeeld annuleringsformulier" dat in de bovenstaande annuleringsvoorwaarden wordt genoemd, is hieronder weergegeven. Je hoeft het niet per se te gebruiken, maar kunt je annulering in elk geval ook zelf formuleren.
Modelformulier voor herroeping
(dit formulier alleen invullen en terugzenden wanneer je de overeenkomst wilt herroepen)
Lampemesteren GmbH
Rabanusstraße 14-16
36037 Fulda
Deutschland
E-mail: info@lampenmaster.be
Ik/Wij* deel/delen* u hierbij mede, dat ik/wij* onze overeenkomst betreffende de aankoop van de volgende producten: [naam product]*
de verrichting van de volgende dienst: [beschrijving dienst]*, herroept/herroepen*
- Besteld op*/ontvangen op* [datum bestelling bij diensten of ontvangst bij producten]
- Naam consumenten(en)
- Adres consument(en)
- Handtekening consument(en) (alleen voor kennisgeving op papier)
- Datum
*Doorhalen wat niet van toepassing is of invullen wat van toepassing is.
6.4 Lampen zijn meestal breekbare en gevoelige artikelen en moeten daarom met de nodige zorg worden behandeld. Voordat je de goederen terugstuurt, moet je ze zo zorgvuldig mogelijk verpakken, bij voorkeur in de originele doos met alle accessoires en verpakkingsonderdelen. Gebruik indien nodig een beschermende buitenverpakking.
6.5 Houd rekening met onze bestelkortingen en vouchers: Als je korting hebt ontvangen voor je bestelling in de vorm van onze bestelkortingen of prijsverminderingen via tegoedbonnen vanwege de bereikte bestelwaarde en als de bestelwaarde door een (gedeeltelijke) annulering onder de bestelwaarde komt die nodig is voor de ontvangen korting, dan wordt het verschil dat voortvloeit uit de ontvangen korting ten opzichte van de oorspronkelijke bestelwaarde zonder deze korting in rekening gebracht.
Het niet voldoen aan bovenstaande informatie heeft geen invloed op de effectieve uitoefening van het recht op annulering en doet geen afbreuk aan uw rechtspositie.
7. 50 dagen vrijwillig retourrecht
7.1 Niettegenstaande je wettelijk herroepingsrecht van 14 dagen, bieden wij jou een vrijwillig herroepingsrecht voor de volgende 36 dagen. Hierdoor kun je goederen die je van ons hebt ontvangen zonder opgaaf van redenen binnen 50 dagen retourneren door de goederen terug te sturen. De periode begint na volledige ontvangst van de goederen. Tijdige verzending van de goederen of de retouraanvraag is voldoende om de termijn te halen. Dit vrijwillige retourrecht kan alleen worden uitgeoefend door de goederen terug te sturen, tenzij de goederen niet als pakket kunnen worden verzonden. Goederen die niet als pakket kunnen worden verzonden, worden bij jou opgehaald door een expediteur in opdracht van ons. Het is daarom noodzakelijk om vooraf contact op te nemen met onze klantenservice. Wij nemen de kosten voor de retourzending voor onze rekening. Meer informatie vind je hier.
7.2 Als je goederen retourneert in overeenstemming met het vrijwillige retourrecht, betalen wij je het aankoopbedrag terug. Retourneer de goederen compleet (met alle accessoires en met alle verpakkingsonderdelen) en in onbeschadigde staat in de originele verpakking. Anders kan schadevergoeding worden geëist voor eventueel geleden waardeverlies als het waardeverlies te wijten is aan een behandeling van de goederen die niet nodig was om de toestand, eigenschappen en functionaliteit van de goederen te controleren. Als je problemen hebt met de verpakking of het gebruik van ons retourportaal, neem dan contact op met onze klantenservice.
We leveren een retouretiket voor het retourneren van de goederen. We rekenen €12 voor het retouretiket. De verzendprijs is variabel voor zeer grote pakketten en palletzendingen.
7.3 Ons vrijwillig recht op retour is uitgesloten indien goederen zijn vervaardigd volgens specificaties van de klant.
7.4 Houd er rekening mee dat de voorwaarden vermeld in § 7 niet van toepassing zijn tijdens de eerste 14 dagen (wettelijk herroepingsrecht volgens § 6 van de Algemene Voorwaarden) van het vrijwillige recht op teruggave, maar alleen tijdens de daaropvolgende 36 dagen.
Het contractueel toegekende vrijwillige recht op teruggave heeft geen invloed op je wettelijke rechten en aanspraken, waarvan je kosteloos gebruik kunt maken. Met name je wettelijke herroepingsrecht en je wettelijke garantierechten blijven onaangetast.
8. Eigendomsvoorbehoud
De goederen blijven ons eigendom tot volledige betaling heeft plaatsgevonden.
9.1 Deze bepaling is van toepassing op consumenten:
De wettelijke garanties zijn van toepassing, met inbegrip van het conformiteitsbeginsel volgens de artikelen 1649bis tot 1649octies van het Burgerlijk Wetboek. Informatie over eventuele aanvullende garanties en hun exacte voorwaarden vind je op de productpagina en op specifieke informatiepagina's in de online shop.
In overeenstemming met de wettelijke bepalingen zijn wij onder andere niet aansprakelijk voor schade die
- is gebaseerd op onjuiste installatie (bijv. niet-naleving van de grenswaarden voor voedingsspanning) en/of onjuist gebruik (bijv. gebruik van producten zonder het bijbehorende "zeeweerbestendig"-etiket in een omgeving met zeer zoute lucht of gebruik van producten zonder de bijbehorende beschermingsklasse IP44 en hoger) op locaties met een constant bovengemiddelde luchtvochtigheid en/of onjuist onderhoud (bijv. door het gebruik van ongeschikte reinigingsmiddelen, gebruik van voorwerpen met scherpe randen) van de verkochte producten,
- te wijten is aan gebruik gerelateerde of andere natuurlijke en normale slijtage,
- gebaseerd is op een ongeoorloofde wijziging van het product (bijv. toevoegingen en/of conversies).
Uiteraard zijn wij in bovenstaande gevallen alleen aansprakelijk als wij niet verantwoordelijk zijn voor de schade.
De gegevens over de gemiddelde levensduur van lichtbronnen zijn gemiddelde waarden. Het is geen garantie dat een lichtbron minimaal deze levensduur haalt.
Garantieclaims tegen ondernemers voor de levering van nieuwe goederen zijn beperkt tot een periode van één jaar na levering.
In het geval van gebruikte goederen kunnen we alleen gratis garantie verlenen aan consumenten en alleen binnen een jaar na levering van de goederen. De garantie is uitgesloten voor de levering van gebruikte goederen aan ondernemers.
9.2 Ondernemers dienen zichtbare gebreken onverwijld, doch uiterlijk binnen een termijn van 5 dagen na ontvangst van de goederen schriftelijk te melden. Bij de ontdekking van niet-zichtbare gebreken geldt de verplichting tot onverwijlde kennisgeving van gebreken, uiterlijk binnen 5 dagen na de ontdekking van het gebrek. De tijdige verzending van de kennisgeving is voldoende om de rechten van de koper te behouden. Anders worden de goederen ook met het oog op het betreffende gebrek geacht te zijn goedgekeurd. Tijdige verzending is voldoende om aan de termijn te voldoen. Voor handelaren geldt aanvullend § 377 HGB.
9.3 Uitdrukkelijk uitgesloten van de beperkingen of uitsluitingen van garantieaansprakelijkheid in de bovenstaande bepalingen van 9.1. en 9.2. zijn schadeclaims op basis van een gebrek als gevolg van letsel aan leven, ledematen of gezondheid die het gevolg zijn van een plichtsverzuim waarvoor wij verantwoordelijk zijn, evenals schadeclaims voor andere schade die het gevolg zijn van een opzettelijk of grof nalatig plichtsverzuim door ons. De wettelijke verjaringstermijn van 2 jaar is van toepassing op de hierboven uitgesloten claims. Verjaringen of uitsluitingen van garantieclaims in hun geheel zijn niet van toepassing indien wij een kwaliteitsgarantie hebben gegeven of een gebrek op bedrieglijke wijze hebben verzwegen. Een eventuele fabrieksgarantie blijft eveneens onaangetast. Voor zover onze aansprakelijkheid is uitgesloten of beperkt of uitzonderingen hierop hierboven zijn geregeld, geldt dit ook voor de persoonlijke aansprakelijkheid van onze werknemers, medewerkers, wettelijke vertegenwoordigers en plaatsvervangende agenten.
9.4 Binnen de garantietermijn zijn wij bij gebreken die onder de wettelijke garantie vallen verplicht tot kosteloze nakoming achteraf, d.w.z. tot het verhelpen van gebreken of tot vervangende levering. De consument als contractpartner heeft de keuze of de nakoming achteraf in geval van een gebrek de vorm aanneemt van het verhelpen van het gebrek of van een vervangende levering. Wij hebben het recht om de gekozen vorm van nakoming achteraf te weigeren als aan speciale wettelijke vereisten is voldaan, in het bijzonder als dit alleen mogelijk is tegen onevenredig hoge kosten en de andere vorm van nakoming geen significante nadelen voor de contractpartner met zich meebrengt. Bij overeenkomsten met ondernemers bepalen wij naar eigen goeddunken de vorm van nakoming achteraf. Als wij het gebrek niet willen of kunnen verhelpen of een vervangende levering doen, of als dit om redenen waarvoor wij verantwoordelijk zijn langer duurt dan een redelijke termijn, of als het verhelpen van het gebrek of de vervangende levering op een andere manier mislukt, heb je het recht om naar eigen goeddunken een overeenkomstige vermindering van de koopprijs te eisen of van het contract af te zien. Als aan de wettelijke vereisten is voldaan, kunnen er ook schadeclaims worden ingediend. Terugtreding en schadevergoeding in plaats van volledige nakoming zijn ook uitgesloten als het gebrek de waarde of geschiktheid van het gekochte artikel of werk slechts onbeduidend vermindert.
9.5 Wij hechten veel waarde aan klanttevredenheid. Je kunt te allen tijde contact met ons opnemen via een van de bovenstaande contactkanalen. We proberen je verzoek zo snel mogelijk te behandelen en nemen contact met je op nadat we de documenten of je inzending of klacht hebben ontvangen. Geef ons echter wat tijd, omdat het in garantiegevallen vaak nodig is om de fabrikant erbij te betrekken. In het geval van klachten kun je ons helpen door het onderwerp van het probleem zo nauwkeurig mogelijk te beschrijven en ons, indien nodig, een kopie van de besteldocumenten te sturen of in ieder geval het ordernummer, klantnummer, enz. te vermelden. Als je binnen 5 werkdagen geen reactie van ons ontvangt, neem dan telefonisch contact met ons op. In zeldzame gevallen kan het zijn dat e-mails zijn "blijven hangen" in onze of jouw spamfilters of dat een bericht je op een andere manier niet heeft bereikt of per ongeluk is weggelaten.
9.6 Voor vragen over service kun je als volgt contact opnemen met onze klantenservice:
Lampemesteren GmbH
Rabanusstraße 14-16
36037 Fulda
Deutschland
Onze contactmogelijkheden: https://www.lampenmaster.be/lampenmaster
9.7 Garantiebeloften van de fabrikanten van de door ons verkochte producten rechtvaardigen uitsluitend aanspraken jegens de fabrikant als garantiegever. De wettelijke garantieclaims tegen ons als verkoper worden hierdoor niet beïnvloed.
10. Verklaring gegevensbescherming
Onze gegevensbeschermingspraktijken zijn gebaseerd op de wettelijke bepalingen, in het bijzonder de Algemene Verordening inzake Gegevensbescherming (AVG). Details over het verzamelen en gebruiken van je persoonlijke gegevens vind je in onze privacyverklaring, dat ook informatie bevat over de kredietcontrole, in het kader waarvan waarden voor de waarschijnlijkheid van wanbetaling worden berekend, inclusief adresgegevens.
11. Geschillenbeslechting voor consumenten
We streven er te allen tijde naar om tot een overeenkomst te komen met de klant. Gebruik ons contactformulier op https://www.lampenmaster.be/lampenmaster of onze andere aangegeven contactmogelijkheden.
De Europese Commissie biedt een platform voor online geschillenbeslechting (OS) met meer informatie, dat beschikbaar is op internet op https://ec.europa.eu/consumers/odr/main/index.cfm. Wij zijn niet bereid of verplicht om deel te nemen aan een geschillenbeslechtingsprocedure voor een arbitragecommissie voor consumentenzaken.
12. Toepasselijk recht, bevoegde rechtbank
12.1 Op alle juridische transacties of andere rechtsbetrekkingen met ons is het Belgisch recht van toepassing. Het Verdrag der Verenigde Naties inzake internationale koopovereenkomsten betreffende roerende zaken (CISG) en andere intergouvernementele overeenkomsten zijn niet van toepassing, ook niet nadat ze in Belgisch recht zijn omgezet. In het geval van overeenkomsten met een doel dat niet kan worden toegeschreven aan de professionele of commerciële activiteit van de bevoegde partij (overeenkomst met consumenten), houdt deze rechtskeuze in dat de consument niet de bescherming wordt ontnomen die wordt geboden door dwingende bepalingen van het recht van het land waar hij zijn gewone verblijfplaats heeft.
12.2 Bij zakelijke transacties met handelaren en publiekrechtelijke rechtspersonen is de plaats van jurisdictie voor alle juridische geschillen met betrekking tot deze voorwaarden en individuele contracten die onder hun geldigheid zijn gesloten, inclusief acties op wissels en cheques, onze statutaire zetel. In dit geval zijn wij ook gerechtigd rechtsvorderingen in te stellen op de maatschappelijke zetel van de klant. Een eventuele exclusieve jurisdictie blijft onaangetast door bovenstaande bepaling.
13. Scheidbaarheidsclausule
Mochten afzonderlijke bepalingen van deze Algemene Voorwaarden op een later tijdstip geheel of gedeeltelijk ongeldig zijn of hun rechtsgeldigheid verliezen, dan heeft dit geen invloed op de geldigheid van de overige Algemene Voorwaarden. De ongeldige bepalingen worden vervangen door de wettelijke bepalingen. Hetzelfde geldt als er sprake is van een onvoorziene lacune in de Algemene Voorwaarden.
Status Mei 2025
Lampemesteren GmbH
Koopvoorwaarden
Met wie handelt u?
U handelt met Lampenmaster.be, een afdeling van Lampemesteren A/S.
Ons hoofdkantoor bevindt zich in Ringkøbing (Denemarken)
België
Rabanusstraße 14-16
36037 Fulda
Deutschland
E-mail: info@lampenmaster.be
Telefon: +32 28 08 85 48
Lampemesteren A/S
Btw-id: DE 347 701 450
Bij handel op deze website accepteert u automatisch de onderstaande voorwaarden. Wij raden u daarom aan om de voorwaarden grondig door te lezen voordat u met een bestelling bij ons plaatst.
Leveringstijden
Opmerking – Houd er rekening mee dat leveringstijden een indicatie zijn van de levertijd die de leverancier ons heeft vermeld. Het kan voorkomen dat sommige producten tijdelijk in nalevering kunnen zijn, daarom kan het iets langer duren dan dat het is verwacht. Vooral voor de buitenlandse producten kan dit het geval zijn. Wij nemen zo snel mogelijk contact met u op, wanneer de leveringstijd bij ons bekend is.
Palletzendingen:
Sommige artikelen moeten vanwege de breekbaarheid en/of de grootte van het artikel op een half pallet geleverd worden. Palletzendingen kunnen niet bij een parcelshop worden afgeleverd, maar alleen als bezorging op een particulier- of zakelijk adres.
Afleveren gebeurt met handtekening voor ontvangst. Palletzending worden geleverd op de stoep. Zorg er hierbij voor dat de koerier gemakkelijk op het afleverpunt kan komen. Het moet mogelijk zijn om stoepranden te leveren op vaste grond en dus niet op gras of kiezel, omdat dit de staat van het product kan beïnvloeden.
Aankoop van producten
Als u uw gewenste producten in uw winkelwagen heeft verplaatst, dan moet u uw persoonlijke gegevens invoeren, zoals gegevens van naam, adres en betalingsinformaties. Als alle gegevens zijn ingevuld, dan zult u van ons een bevestiging van uw bestellingen per e-mail ontvangen. Let op, dit is niet uw definitieve factuur.
Hierbij ontvangt u uw link, hiermee kunt u uw bestelling volgen. Met uw link wordt u op de hoogte gehouden over de nieuwste wijzigingen van uw bestelling(en) de leveringsstatus van uw producten etc.
Zodra wij uw betaling hebben ontvangen en uw product in ons magazijn is geregistreerd, dan ontvangt u van ons een e-mail voor de levering van uw product(en). In uw e-mail zullen wij uw persoonlijk pakketnummer vermelden. Hiermee kunt u uw pakket altijd volgen. In uw e-mail kunt u ook de factuur vinden. https://www.lampenmaster.be/ zal het bedrag van uw aankoop nog niet van uw bankrekening afhalen, totdat het item is verzonden vanuit ons magazijn.
Als u een vraag heeft over de aankoop van uw producten bij Lampenmaster, of als u graag persoonlijk geholpen wilt worden, dan bent u meer dan welkom om met onze vriendelijke klantenservice contact op te nemen, dit op werkdagen tussen 9:00 en 15:00 op telefoonnummer +32 28 08 85 48. U kunt ons ook mailen via info@lampenmaster.be. Wij staan klaar om u verder te helpen. Kijk ook naar FAQ, hier kunt u een hoop antwoorden op uw vragen vinden.
Betaling
Bij https://www.lampenmaster.be/ is het mogelijk te betalen met de volgende betalingsmethoden: Visa & Mastercard
Alle prijzen zijn bij Lampenmaster in euro`s vermeld, dit is inclusief 21% BTW.
Bij betaling met creditcard schrijven we het gereserveerde bedrag binnen 2 bankwerkdagen van je rekening af.
U kunt ook betalen via Paypal.
De betaling van uw product gebeurt zodra we voor u factureren.
Het is ook mogelijk om te betalen via een bankoverschrijving. We verzenden uw producten zodra wij uw betaling hebben geregistreerd in ons systeem.
Privacybeleid
Bij Lampenmaster verzamelen en gebruiken we een aantal persoonlijke gegevens over uw aankoop bij ons.
Hieronder vindt u ons privacybeleid, dit kunt u gebruiken als u meer te weten wilt komen over hoe we met uw persoonlijke gegevens omgaan.
Hier is te lezen over hoe Lampenmaster omgaat met de Algemene Verordening Gegevensbescherming, per 24 mei 2018.
Lees hier over ons privacybeleid
Cookies
Lampenmaster maakt gebruik van cookies om de websites en de functionaliteit ervan te optimaliseren, hierdoor willen we uw bezoek bij ons vergemakkelijken.
U kunt op elk moment uw cookies verwijderen van uw computer, dit is afhankelijk van uw browser.
Facebook advanced matching
Door het accepteren van marketingcookies, stemt u in met het gebruik van Facebook Advanced Matching, waarmee onze Facebook advertenties toekenning en het bijhouden van conversies worden verbeterd. Wij verzamelen en delen versleutelde informatie met Facebook (Meta) op basis van uw naam, telefoonnummer, e-mailadres en adres. Deze informatie wordt vervolgens door Facebook gebruikt om uw profiel te identificeren en vervolgens doelgroepen met vergelijkbare mensen te creëren. U kunt zich op ieder moment afmelden voor marketingcookies via ons cookiebeleid.
Google Ads Enhanced ecommerce
Door het accepteren van marketingcookies, stemt u in met het gebruik van uitgebreide conversies van Google Ads, wat onze Google Ads toekenning en het bijhouden van conversies verbetert. Wij verzamelen en delen versleutelde informatie met Google (Alphabet Inc.) op basis van uw naam, telefoonnummer, e-mailadres en adres. Deze informatie wordt vervolgens door Google gebruikt om uw Google profiel te identificeren en uw aankoop te volgen. U kunt zich op ieder moment afmelden voor marketingcookies via ons cookiebeleid. Daarnaast kunnen Google gebruikers bepalen welke advertenties ze zien in de services van Google, waaronder Klantenmatch advertenties, onder de advertentie instellingen van Google.
Log statistiek
We gebruiken een log statistiek bij https://www.lampenmaster.be/ wat betekent dat een statistiek-systeem informatie verzamelt, dit geeft een statistisch beeld over het aantal bezoekers en waar ze op de website hebben gekeken.
Koopvoorwaarden
Wij leveren in heel België met GLS. U betaalt geen verzendkosten bij een bestelling boven de 99 €
De verwachte leveringstijden van de producten dat op voorraad zijn in de gewenste kleur/variant zijn vier tot vijf werkdagen. Er is een verwachte leveringstijd voor elk product dat niet op voorraad is. U kunt altijd uw bestelling volgen via de link die wij aan u hebben verzonden. Als uw product niet aan de leveringstijd kan voldoen, dan wordt u hierover geïnformeerd. Bij een bestelartikel is de productietijd te vinden in de artikeltekst. De productietijd is niet de daadwerkelijke levertijd. U moet vanuit gaan dat er nog een aantal dagen erbij kunnen komen.
Als er een vertraging is bij het postkantoor dan kan https://www.lampenmaster.be/ niet verantwoordelijk worden gesteld.
Wij verzenden alle producten als een pakketpost, dit maakt het opsporen van het pakket makkelijker, bij het ontstaan van problemen, of een vertraging. Bepaalde artikelen moeten met een halve pallet verzonden worden, dit is afhankelijk van het gewicht van het pakket, de maat van de lamp of de kwetsbaarheid van de lamp.
U moet uw pakket bij ontvangst goed controleren, voordat u dit monteert. https://www.lampenmaster.be/ kan niet verantwoordelijk worden gesteld, als u niet binnen twee tot vier dagen na ontvangst van uw pakket reageert. U moet uw pakket altijd op juistheid controleren.
Als uw pakket of uw product is beschadigd, dan moet u dit melden met de link die wij aan u hebben verzonden. Hier wordt u door verschillende stappen geleid, waar u onder andere afbeeldingen moet uploaden. Uw verzoek wordt hierna door het klantenservice team in behandeling genomen. Wij doen ons uiterste best om uw verzoek zo snel mogelijk in behandeling te nemen.
Wij verpakken uw producten altijd zorgvuldig, zodat een mogelijke schade op uw product kan worden voorkomen.
De regels van het gebrek aan kooprecht kunnen hier van toepassing zijn. (§8, stk. 1, nr. 14)
Prijsgarantie
Bij https://www.lampenmaster.be/ garanderen wij u de beste prijs van al onze producten uit onze ruime collectie.
Voor het garanderen van een terechte prijsvergelijking, moet u voldoen aan de volgende eisen, voordat u contact met ons opneemt:
- Het product moet gemarkeerd worden met een prijsgarantie icoon.
- Het product moet op voorraad zijn, en leverbaar zijn. Het goedkopere product, die u heeft gevonden moet in dezelfde maat, en kleur zijn.
- De prijzen die worden vergeleken, moeten een totale prijs bevatten, inclusief een levering met btw.
- Uw product moet aan de regels van de Nederlandse kooprecht voldoen. (douane en btw)
- Uw document moet duidelijk aangeven waar het product anders gekocht kan worden, en voor welke prijs. (incl. btw) Uw document kan een link zijn, afbeelding van een fysieke reklame, -of dergelijke. (Wij behouden ons het recht om eventueel aanvragen af te wijzen, dit kunnen e-mails, of mondelinge kortingen bevatten).
- De producten die u bij Lampenmaster koopt is inclusief levering met lichtbronnen. Wij vergelijken altijd de prijzen exclusief levering met lichtbronnen, als dit wordt geëist.
- We vergelijken de korting die u bij een andere dealer heeft gevonden. Is het een vereiste, dat het product opgehaald moet worden? Dan vergelijken we hierop weer de prijzen inclusief levering, met eventueel lichtbronnen.
- De prijsgarantie geldt voor reële producten die aanwezig zijn, en geen aankoop die bijvoorbeeld in de rij staat voor het ontvangen van een korting, of een korting van aankoop/bundel producten, en of een korting met een begrenst aantal/tijd producten per klant of dergelijke. Een prijsgarantie geldt niet alleen bij een melding van onze klantenclub, of een lidmaatschap van een inkoopvereniging, en of dergelijke, voor het ontvangen van eventuele kortingen.
- Het product moet aan de Deense regels van btw, en douane voldoen.
- De prijsgarantie vervalt na 14 dagen, vanaf uw aankoopdatum.
- Dit geldt niet voor uw speciale leveringen, die naar uw huisadres zijn geleverd, of bij bestellingen buiten de algemene voorwaarden.
- Wij bieden 100 % prijsgarantie, dit is zonder een gratis gloeilamp. Echter als dit ook niet is inbegrepen in de aanbieding, die u bij een andere dealer heeft gevonden.
De prijsgarantie kan niet worden gecombineerd met andere aanbiedingen.
Let op – We behouden ons het recht, bij het aanschaffen van het product, hiermee willen wij aan de bovenstaande eisen voldoen.
Als u binnen 14 dagen, na aankoopdatum van het product, deze bij een andere dealer goedkoper heeft gevonden, en aan de bovenstaande eisen voldoet, dan zullen wij het te veel betaalde bedrag terugbetalen. U neemt alleen contact met de klantenservice van Lampenmaster, dan willen wij het voor u regelen.
Contact ons op info@lampenmaster.be of via ons telefoonnummer +32 28 08 85 48 op werkdagen van 9:00 tot 15:00. U kunt ons ook bereiken via onze chat.
Retourrecht
Bij https://www.lampenmaster.be/ bieden wij 50 dagen volledige retourrecht vanaf de ontvangstdatum van uw producten. Uw verzoek voor een retournering dient u in, bij de link die u van ons heeft ontvangen. U zult hierna snel een retourlabel van ons ontvangen. De retourlabel kost €12,-, dit bedrag wordt met het tegoed bedrag van uw geretourneerde producten verrekend.
Let op: de geretourneerde producten moeten altijd verantwoordelijk en in de originele verpakking zonder schade terug verzonden worden. (schrijf niet op de verpakking, of gebruik geen overbodige tape gebruik. Bewaar altijd uw bon bij het terug verzenden van uw verpakking. Bij een retournering betaalt u alleen de kosten voor een retourlabel. Verkeerde of onverantwoordelijke verpakking van onze producten kan vrachtschade veroorzaken, dit kan tot gevolg hebben dat wij uw claim afwijzen. Onthoud daarom, dat u altijd zorgvuldig moet inpakken. U bent van harte welkom om met ons contact op te nemen voor advies en begeleiding over uw leveringen.
Uw bestelling moet zonder onnodige vertraging naar ons geretourneerd worden, graag binnen 14 dagen na vermelding van uw retournering. U bent zelf verantwoordelijk voor een juiste retourzending. Als het product is gemonteerd of er is slijtage, of tekenen van gebruik of schade aanwezig, dan hebben wij het recht om dit af te wijzen.
https://www.lampenmaster.be/ raad u aan om de producten als een pakketpost te retourneren. Op deze manier kunnen wij uw pakket volgen en er ontstaan geen twijfels over de vraag of het product is afgeleverd bij https://www.lampenmaster.be/.
U heeft ook de mogelijkheid om uw pakket te volgen zolang de levering nog niet heeft plaatsgevonden.
Let op! Het pakket dient geretourneerd te worden naar het adres van de Lampenmaster. Pakketten dat naar een posthuis of pakketshop verzonden worden, worden niet opgehaald.
Sommige producten kunnen niet als een normale post verzending geretourneerd worden. Dit geldt voor grote, zware of onhanteerbare producten of als het gaat over een grote aantal hoeveelheden. De retourkosten bedragen naar verwachting, afhankelijk van de maximale prijzen die wij met onze partners hebben onderhandeld. Neem gerust met ons contact op als u een mogelijke schatting van uw retourkosten wilt weten.
Producten die op aanvraag worden geretourneerd, of zonder portokosten worden door https://www.lampenmaster.be/ als niet verzonden beschouwd.
Als wij uw product ontvangen hebben en dit goedkeuren, dan willen wij zo snel mogelijk uw terug te ontvangen bedrag overmaken, dit in overeenstemming met de consumentenovereenkomst paragraaf 2 stk. drie en vier. Wij betalen alleen het verschuldigde bedrag van uw product terug, dit in verband met het voorkomen van onwettig gebruik van gestolen creditkaarten. Heeft u uw product als cadeau ontvangen? Dan is het mogelijk om uw tegoed bedrag op een andere rekening te ontvangen. Vergeet niet om uw bankgegevens bij uw verzoek te vermelden. Bewaar uw bon als bewijs voor uw verzending. Zie hier, voor meer info over terugbetalingen.
U kunt ook
Als consument kunt u een klacht indienen voor het gekochte product. U kunt contact opnemen met Peder Frølund of Jørgen Bækgaard Andersen van Lampenmaster. Bent u nog steeds niet tevreden, dan kunt u uw klacht hier indienen, zie hieronder:
Nævnenes Hus
Toldboden 2
8800 Viborg
naevneneshus.dk
Bent u woonachtig in een ander EU-land dan Denemarken, dan kunt u uw klacht bij de EU klachten commissie klachtportaalonline indienen, zie hier http://ec.europa.eu/odr
Waarde verminderingen
Als de consument de goederen heeft gebruikt, dan wordt dit gelijk gesteld aan bijzondere waardeverminderingen. Hanteert de consument de goederen buiten de toegestaande regels en de waarden van het product, waardoor de waarde van het product hierdoor is verminderd, dan behoud lampenmaster.nl het recht om het retourbedrag te verminderen. De waarde van het product wordt berekend met het verschil van de verkoopprijs en de waarde van de marktprijs, bij het retourzenden van uw aankoop.
De marktprijzen worden berekend vanuit de marktprijzen in de detailverkoop via de webshops aan de klanten, en niet door de verkoop tussen de webshops, of verbruikers
In sommige gevallen hebben de goederen gebaseerd op hun gebruik geen waarde. In dit soort gevallen heeft u geen recht om uw aankoopprijs te ontvangen.
Het pakket kan een grote rol spelen bij een waardevermindering.
Als u het pakket opent/beschadigd of verliest, dan kan dit invloed hebben op de waarde van uw product, en als het pakket invloed heeft voor een wederverkoop, dan mag de prijs van een nieuwe verpakking in rekenig worden gebracht.
Zie hier voor meer informatie over retourneringen van goederen
Klachten
Alle producten zijn aan de regels van de koopwet dat in kracht is voor 24 maanden als een klachtrecht. Het klachtrecht dekt niet wanneer er schade, fouten of slijtage is ontstaan als gevolg van verkeerd gebruik, gebrek aan onderhoud of normale slijtage.
Gebruik bij een klacht, fout, gebrek of bij ontbrekende leveringen de link die wij bij uw bestelling aan u hebben verzonden.
Heeft u andere vragen? Neem gerust met ons contact op telefoonnummer +32 28 08 85 48 of via e-mail: info@lampenmaster.be
Hier kunt u meer lezen over klachten en waar u uw orderlink vindt
Wij vergoeden naar redelijkheid de verzendkosten
In geval van klachten betalen wij de verzendkosten voor een teruglevering van uw product(en). Stuur uw producten niet retour, voordat wij uw retourzending goedkeuren.
Wij vergoeden redelijk de vrachtkosten
Als uw klacht gegrond is, dan vergoeden we uiteraard uw verzendkosten.
Voorbehoud
https://www.lampenmaster.be/ neemt voorbehoud van de verkochte producten, die verkeerd gedrukt zijn, of waarbij leverancierveranderingen zijn ontstaan bij onze leveranciers, of dat er een vertraging is opgelopen die niet door https://www.lampenmaster.be/ controleerbaar is.
Cadeaukaart
Uw cadeaukaart kunt u besteden bij de aankoop van onze designlampen, of onze accessoires. Op de cadeaukaart wordt geen naam vermeld, daarom kunt u het makkelijk aan iemand anders geven.
Kortingen
Kortingscodes of andere kortingen kunnen niet gecombineerd worden met een voordeelkaart of met andere kortingen, of met goederen die al een korting hebben ontvangen.