FAQ

Veel gestelde vragen

Waarom heb ik geen orderbevestiging ontvangen?
Heeft u geen orderbevestiging ontvangen per mail, dan is uw e-mailadres mogelijk niet juist vermeld.
Bel of schrijf naar de klantenservice van Lampenmaster. Zij kunnen snel uw e-mail adres corrigeren. Het e-mail adres is info@lampenmaster.be

Als ik een product heb gekocht, wanneer wordt het bedrag dan afgeschreven van mijn bankrekeningnummer?
Bij betaling met creditcard schrijven we het gereserveerde bedrag binnen 2 bankwerkdagen van je rekening af.

Hoe wordt mijn bestelling bezorgd?
Lampenmaster verzend alle artikelen met behulp van GLS en DPD.                  
U kunt kiezen voor aflevering van uw producten bij uw postkantoor, of voor een directe levering bij u thuis. Uw bestelling wordt binnen 5 dagen geleverd.  

Heeft Lampenmaster.be een fysieke winkel?
Ja, onze showroom is gevestigd in Ringkøbing Denemarken.

Hoe kan ik een klacht indienen?
Als u een klacht heeft over uw product, dan kunt u op een snelle en gemakkelijke manier service krijgen door met ons contact op te nemen via info@lampenmaster.be

Hoe kan ik mijn product laten repareren?
Als u een klacht wilt indienen, dan kunt u gebruik maken van onze link dat u na uw bestelling van ons heeft ontvangen. Via deze link kan u een klacht voor uw product(en) indienen. U kan een klacht aanmaken, en zal hierbij stap voor stap worden begeleid. Wij nemen uw klacht zo snel mogelijk in behandeling, zodra wij uw verzoek hebben ontvangen.          

Hoe handel ik?

Als u uw artikel heeft gevonden:

1) U plaatst het artikel in uw winkelwagen door op ”Toevoegen aan winkelwagentje” te klikken. Er staat nu een rode balk bovenaan de pagina met de tekst ”Het artikel bevindt zich in uw winkelwagentje. Ga naar het winkelwagentje.” Druk op ”Naar winkelwagen” om de aankoop te voltooien.
2) Hier kunt u 2 keuzes kiezen: ”Naar bestelling” of ”Koop meer” Hier kunt u ook uw kortingscode invoeren, als u een dergelijke code heeft ontvangen.
3) Druk op ”Om te bestellen” om de aankoop te voltooien. Voer vervolgens uw persoonlijke gegevens in en u kunt inloggen als klant, als u eerder bent ingelogd. Druk op ”Doorgaan”.
4) Vervolgens kunt u uw gegevens bijwerken of een andere afleveringsadres kiezen. Druk vervolgens op ”Doorgaan”.
Dan komt u terecht bij verzending, waar u weer de mogelijkheid krijgt om uw gegevens te bewerken, en waar u kunt kiezen voor gratis bezorging met en waar u kunt kiezen voor een gratis levering via GLS of DPD (Let op, bij een bestelling boven de €99,- betaalt u geen verzendkosten). Druk vervolgens op ”Doorgaan”.    
5) Nu komt u bij de betaling. Hier kunt u kiezen welke betalingsmetode u wilt gebruiken. U moet ook uw aankoop goedkeuren, evenals onze algemene voorwaarden. U kunt onze algemene voorwaarden lezen door te klikken op de rode link, net boven het selectievakje. Druk hierna op ”Goedgekeurd”.
6) Nu moet u uw kaartgegevens invoeren. Druk vervolgens op ”Betaling voltooien”.

Als u uw artikel niet kunt vinden:

U kunt artikelen op verschillende manieren zoeken.

Aan de rechterkant van het scherm bevindt zich een zoekvenster, hier kunt u uw zoekwoord schrijven.
U kunt specifiek naar een lamp zoeken door bijvoorbeeld in te typen ”AJ Wandlamp”, ”PH Hanglamp en dergelijke.
Verder kunt u in het menu aan de linkerkant naar lampen zoeken, druk op hanglampen, als u een hanglamp zoekt.
Hier zullen dan alle hanglampen te voorschijn komen, daarna kunt u de keuze minimaliseren door een leverancier te kiezen.

Als u uw gewenste lamp heeft gevonden, dan kunt u de betaling voltooien zoals hierboven beschreven staat  bij punkt 1.

Hoe kan ik een kortingscode invoeren?

1. Plaats uw artikelen in uw winkelwagen

2. Ga naar de winkelwagen

3. In stap 1 kunt u de plaats vinden, waar u uw kortingscode/cadeaubon kunt invoeren.

4. Druk op ”Update” om de kortingscode te kunnen invoeren.

U kunt met behulp van de video onderaan zien hoe het inwerking gaat.    

Artikel zoeken

Hoe kan ik een specifiek artikel terugvinden?
U kunt op verschillende manieren artikelen opzoeken. U kunt een specifiek merken of artikelcategorie terugvinden door het invoeren van uw gewenste zoekwoord in het zoekvak, dit kunt u boven aan de rechterkant terugvinden. U kunt ook eventueel de link gebruiken voor de artikelcategorien aan de linkerkant van het scherm.

Hoe kan ik een gewenste artikel opzoeken?
Aan de rechterkant van het scherm is een zoekvak, hier kunt u uw zoekwoord invoeren. U kunt bijvoorbeeld de artikelnaam ”AJ Wandlamp”, ”PH Hanglamp” of dergelijke invoeren.
Verder kunt u ook in de menu aan de linkerkant lampen zoeken, druk op hanglamp als u een hanglamp zoekt. Hier komen dan al onze hanglampen te voorschijn komen. U kunt daarna de selectie minimaliseren door op de leverancier te drukken.  

Bestellen en betalen

Hoe kan ik producten bestellen?
Zie hiervoor ”Hoe handel ik” op onze webside Lampenmaster.be. U wordt dan rondgeleid in onze webwinkel.
U kan ook contact met ons opnemen door te bellen, of naar ons te schrijven, Dit kan u via ons e-mail adres: info@lampenmaster.be, of via onze klantenservice. Het telefoonnummer is: +32 28 08 85 48

Hoe kan ik mijn bestelling betalen?
U kunt uw bestellingen online betalen door gebruik te maken van Visa, Mastercard, Maestro, en of Paypal. U kunt alle kosten stap voor stap zien voordat u uw bestelling goedkeurd.
Bij betaling met creditcard schrijven we het gereserveerde bedrag binnen 2 bankwerkdagen van je rekening af.

Is het mogelijk om mijn bestelling te betalen bij ontvangst van mijn producten?
Helaas is dit niet mogelijk. U moet namelijk uw betalingsgegevens invoeren voordat u uw aankoop afsluit in Lampenmaster.be’s web-site. Wij innen echter de betaling van uw order, als wij uw product hebben verzonden vanuit onze voorraad.  

Is het veilig om online te betalen?
Lampenmaster.be gebruikt een veilig betalingssysteem: Uw betalingsgegevens zijn beveiligd en versleuteld. Lampenmaster.be krijgt alleen een melding van de uitgevoerde transactie met de vermelding of de transactie is goedgekeurd of niet.

Wordt mijn bestelling direkt afgerekend na mijn bestelling?
Wij innen de betaling van uw order, als wij uw product hebben verzonden vanuit onze voorraad.

Verzending en levering

Welke leveringsmogelijkheden heb ik?
Bij Lampenmaster.be zenden wij al onze producten via GLS en DPD. Bij bestellingen boven de €99,- betaalt u geen verzendkosten.

Hoe lang duurt een bestelling?
Leveringstijden bij Lampenmaster.be zijn 2 tot 4 werkdagen. (als het op voorraad is) Echter kunnen speciale lampen een levertijd tot 3 weken hebben.

Kan mijn bestelling afgeleverd worden op een andere adres dan het vermelde factuuradres?
Dat is mogelijk. U kunt uw gewenste leveringsadres invoeren tijdens uw bestelling.

Is het mogelijk om mijn adresgegevens aan te passen?
U heeft via de link die u van ons heeft ontvangen, waar u bestelling staat vermeld de mogelijkheid om uw adresgegevens te wijzigen. Als uw pakket is gefactureerd, dan is het niet mogelijk om uw gegevens te wijzigen.  

Wat gebeurt er als een pakket tijdens levering niet te vinden is?
Als u uw producten niet binnen de 10 dagen ontvangt, na het ontvangen van de verzendingbevestigings e-mail, dan kunt u contact opnemen met onze klantenservice. De klantenservice controleert waar uw pakket zich op dat moment bevindt en zij kunnen in sommige gevallen het pakket opvragen.

Stuur een e-mail naar info@lampenmaster.be U kunt ons ook bellen op  telefoonnummer: +32 28 08 85 48

Welk document kan ik als een bevestigingsdocument voor mijn bestellingen beschouwen?
Als u uw bestelling heeft goedgekeurd, dan zult u automatisch per e-mail een orderbevestiging ontvangen. Op de orderbevesting staan gegevens van de bestelde producten met de prijsgegevens. Bewaar of print uw orderbevesting uit, dit is namelijk ook uw garantiebewijs.  

Retour en annulering

Wat te doen als uw pakket is beschadigd bij ontvangst?
Als u uw producten heeft ontvangen dan moet u uw producten controleren op zichtbare schade. Als de verpakking is beschadigd of als het andere zichtbare schade heeft opgelopen dan moet u het vermelden bij het ontvangst van het product. Vermeld hierbij de zichtbare schade. U kunt ook het product weigeren en ervoor zorgen dat de chauffeur het product terugneemt.  

Zie voor meer informatie over het retourneren van defecte producten hier

Hoe kan ik een klacht indienen?
Lampenmaster.be geeft u volgens de kooprechten 2 jaar recht om te kunnen klagen over uw product.

Welk bedrag ontvang ik bij een retournering?
U betaalt zelf de verzendkosten bij een retournering.
Bij een klacht betaalt lampenmaster.be het bedrag van het artikel inclusief verzendkosten als de klacht gegrond is. Een digitale overmaking kan tot 30 dagen duren.

Lees hier voor meer informatie over restituties

Is het mogelijk om een artikel waarover ik niet tevreden ben te retourneren
Ja, dat is mogelijk. U kunt uw product tot 100 dagen na ontvangst retourneren.                              

Het hele bedrag krijgt u teruggestort exclusief de verzendkosten. (met de verzendkosten bedoelen wij €12,00 voor het retourlabel)  

Is het product gemonteerd of is er gebruiksschade aanwezig (en of schade), dan behouden wij ons het recht om uw retournering af te wijzen.

Kijk hier voor meer informatie over retourneringen
Zie meer om retournering van de producten hier

Hoe kan ik een kortingscode invoeren?

1. Plaats uw artikelen in uw winkelwagen

2. Ga naar de winkelwagen

3. In stap 1 kunt u de plaats vinden, waar u uw kortingscode/cadeaubon kunt invoeren

4. Druk op ”Update” om de kortingscode te kunnen invoeren


Energielabels in 2023:




Wat is het verschil tussen de oude en nieuwe 2023 energielabels?


De oude labels gebruikten een schaal van A++ (meest efficiënt) tot E (minst efficiënt), die gebaseerd was op het energieverbruik van het product in kWh per 1000 uur. De nieuwe labels gebruiken een schaal van A (meest efficiënt) tot G (minst efficiënt), die gebaseerd is op de energie-efficiëntie van het product in lumen per watt2. Lumen is een maat voor de lichtstroom, d.w.z. hoeveel licht het product uitstraalt. Watt is een maat voor het vermogen, d.w.z. hoeveel energie het product verbruikt.

De nieuwe labels geven ook meer informatie over de lichtstroom van het product, de kleurtemperatuur, het type fitting en het energieverbruik. Kleurtemperatuur is een maat voor de kleur van de lichtbron, die warm (roodachtig), neutraal (wit) of koel (blauwachtig) kan zijn. Het type fitting is het deel van het product dat in de lamp of armatuur past.

De nieuwe labels hebben een QR-code die je kunt scannen met je smartphone om toegang te krijgen tot de Europese productregistratie voor energie-etikettering (EPREL), waar je gedetailleerde informatie kunt vinden over alle modellen op de Europese markt.

De nieuwe labels zijn van toepassing op alle lichtbronnen, zoals gloeilampen of LED-modules/lampen, en op regelapparaten die nodig zijn om lichtbronnen op het lichtnet aan te sluiten. De oude labels zijn alleen van toepassing op gloeilampen en LED-lampen.


Hoe zet je de oude energielabels om naar de nieuwe


Het omzetten van de oude energielabels naar de nieuwe is niet zo eenvoudig omdat ze verschillende meeteenheden en schalen gebruiken, maar om de oude energielabels om te zetten naar de nieuwe moet je de lichtstroom en het vermogen van het product kennen. Je kunt deze informatie vinden op de verpakking van het product, op het oude label of op EPREL. U moet ook de nieuwe energie-efficiëntieklasse weten voor de lichtstroom van het product, die u kunt vinden op het nieuwe energielabel of in deze tabel.

- Zodra je de lichtstroom en het wattage van het product hebt, kun je de energie-efficiëntie van het product in lumen per watt berekenen door de lichtstroom te delen door het wattage. Als een product bijvoorbeeld een lichtstroom van 800 lumen en een vermogen van 10 watt heeft, is de energie-efficiëntie 800/10 = 80 lumen per watt.

- U kunt dan de energie-efficiëntie van het product vergelijken met de nieuwe energie-efficiëntieklasse voor de lichtstroom van het product. Als een product bijvoorbeeld een lichtstroom van 800 lumen heeft, moet het een energie-efficiëntie van minstens 210 lumen per watt hebben om in klasse A te vallen, tussen 120 en 210 lumen per watt om in klasse B te vallen, enz.

- Op deze manier kun je erachter komen welk nieuw energielabel een product zou hebben als je alleen het oude kent. Maar je moet weten dat de nieuwe energielabels ook andere informatie geven over de eigenschappen van het product, zoals kleurtemperatuur, type fitting en geluidsniveau, die je niet kunt vinden op de oude energielabels.

Hoe kom ik erachter of een product voldoet aan de nieuwe energielabelregels?


Om erachter te komen of een product voldoet aan de nieuwe energielabelregels, moet je het volgende doen:

- Controleer of het product een nieuw energielabel heeft, waarop de energie-efficiëntieklasse van A tot G staat, evenals andere informatie over de kenmerken van het product.

- Scan de QR-code op het energielabel met je smartphone om toegang te krijgen tot de European Product Registration for Energy Labeling (EPREL), waar je gedetailleerde informatie vindt over het energieverbruik, de lichtstroom, de kleurtemperatuur, het type stopcontact en het geluidsniveau van het product.

- Vergelijk de energie-efficiëntie van het product in lumen per watt met de nieuwe energie-efficiëntieklasse voor de lichtstroom van het product. Lumen is een maat voor de lichtstroom, d.w.z. hoeveel licht het product uitstraalt. Watt is een maat voor het vermogen, d.w.z. hoeveel energie het product verbruikt.

- Houd er rekening mee dat de nieuwe regels voor energie-etikettering van toepassing zijn op alle lichtbronnen, zoals gloeilampen of LED-modules/lampen, en op controllers die nodig zijn om lichtbronnen aan te sluiten op het elektriciteitsnet. De oude regels voor energie-etikettering gelden alleen voor gloeilampen en LED-lampen.