UMAGE is een Deens merk dat de aandacht vestigt op het milieu



We draaien een lens op UMAGE als merk en hun Chief Creative Director, Søren Ravn Christensen, en we hebben hen alles gevraagd over hun concepten, interesse in het milieu en nog veel meer. Duik met ons en UMAGE in een spannend universum en kom veel meer te weten over het merk en hun waarden.


vind hier alle lampen van UMAGE

Een nieuw merk ziet het levenslicht
Het verhaal van UMAGE begon in 2008 met het doel om een duurzaam concept van flexibele ontwerpen van hoge kwaliteit te creëren.

Het bedrijf werd opgericht door Jacob Nannestad Hansen en Søren Ravn Christensen. Samen zagen ze een gat in de markt voor redelijk geprijsde verlichting van hoge kwaliteit. Ze vonden het ook belangrijk dat het licht een aangename ervaring creëerde voor zowel winkeleigenaars als eindgebruikers.

De appel valt niet ver van de boom, dus het is niet verwonderlijk dat Søren - de zoon van een man die in de jaren 1970 lampen ontwierp - in het lampenontwerp belandde.

Ideeën ontstaan De ontwerpen zijn voornamelijk geïnspireerd door de natuur, maar ook door andere industrieën zoals architectuur en mode, waar de ontwerpers zich laten inspireren door vormen en materialen.

Nieuwe ideeën komen ook voort uit huidige trends en behoeften, maar het is belangrijk voor UMAGE dat nieuwe ontwerpen inspelen op een specifieke behoefte. Het proces van het creëren van een nieuw ontwerp begint met het definiëren van de behoefte van de doelgroep en het verzamelen van suggesties over hoe UMAGE aan deze behoefte kan voldoen. Het is belangrijk om niet zomaar een nieuw product te maken, maar om te reageren op en te voldoen aan een behoefte.



<font size="+3" style="font-weight:100;">De verenlamp van UMAGE</font>

De verenlamp van UMAGE

De verenlamp EOS van UMAGE is de lamp die UMAGE echt op de kaart heeft gezet, en de zwevende romantische uitdrukking maakt hem helemaal uniek. EOS is gemaakt van ganzenveer, een ander en levendig materiaal - en het verhaal van de creatie is er een van toeval.

"Het concept was om een nieuwe benadering van lampen te vinden die het Deense 'hygge' omvatte. We wilden een zachte en levendige uitdrukking - iets dat je wilt aanraken als je het ziet. Op dat moment hadden we een ander project waarvoor we veren nodig hadden, maar die konden we alleen per kilo kopen, dus ik vroeg of ik er een paar kon lenen en zo ontstond het idee voor EOS, de populaire verenlamp van UMAGE." - Søren Ravn Christensen

vind hier alle prachtige EOS-modellen

<font size="+3" style="font-weight:100;">Een milieubewust merk</font>

Een milieubewust merk

UMAGE is een merk dat prat gaat op een milieubewuste aanpak, maar ze gaan niet verder dan nodig is. Daarom zijn de meeste producten plat verpakt, waardoor er zo min mogelijk verpakking nodig is, de opslagkosten voor het merk en zijn klanten lager zijn en de verzendkosten lager zijn.

Maar deze aanpak geldt ook voor de materialen en de keuze van leveranciers van het merk. Of het nu gaat om een nieuwe leverancier of een nieuw materiaal, het merk neemt de tijd om de perfecte match te vinden. Het is belangrijk dat de leverancier kan bewijzen dat zijn materialen en productiemethoden milieuvriendelijk zijn. Het merk gebruikt alleen 100% gerecyclede stoffen en hun doel is om in 2022 alleen nog maar herbruikbare producten te maken.

De mooie verpakkingen kunnen worden hergebruikt als opbergdozen en het doel is dat alle verpakkingen eind 2021 herbruikbaar zijn.

En dat is nog niet alles! Elke keer dat UMAGE een houten lamp of meubelstuk verkoopt, planten ze een boom. Dus als je een houten lamp koopt, wordt er een nieuwe boom geplant om de aarde te helpen verzorgen.

Vind hier veel mooie houten lampen van UMAGE
De milieubewuste missie komt ook naar voren in de boodschap van UMAGE voor iedereen die een lamp van UMAGE wil kopen. "Je vermindert niet alleen je impact - je koopt ook een verhaal en een tijdloos ontwerp waar je nog jaren van zult houden en dat je zult koesteren".